آیا عصر بیماری‌های ژنتیکی پایان یافته و وارد عصر بیماری‌های ویروسی شده‌ایم؟

۲۱۲ بازديد

آیا عصر بیماری‌های ژنتیکی پایان یافته و وارد عصر بیماری‌های ویروسی شده‌ایم؟ https://majale-rooz.ir/2021/04/آیا-عصر-بیماری‌های-ژنتیکی-پایان-یافته/ مجله روز Tue, 27 Apr 2021 02:16:31 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/04/آیا-عصر-بیماری‌های-ژنتیکی-پایان-یافته/ برخی معتقدند که عصر بیماریهای ژنتیکی در جهان به پایان رسیده است و انسانها وارد دوره بیماریهای ویروسی شده اند ، اما محققان ژنتیک این ادعا را رد می کنند که حتی یک ساختار ژنتیکی وجود دارد که بر اساس آن فرد پس از بیماری ویروس کرونا قلب در بیمارستان بستری می شود و برخی …

برخی معتقدند که عصر بیماریهای ژنتیکی در جهان به پایان رسیده است و انسانها وارد دوره بیماریهای ویروسی شده اند ، اما محققان ژنتیک این ادعا را رد می کنند که حتی یک ساختار ژنتیکی وجود دارد که بر اساس آن فرد پس از بیماری ویروس کرونا قلب در بیمارستان بستری می شود و برخی دیگر بهبود می یابند . با یک هفته مرخصی

دکتر مسعود هوشمند ، عضو هیئت علمی م Instituteسسه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ، در مصاحبه با مجله روز ، دارای دکترای ژنتیک مولکولی است و دانشمند برجسته ای در جهان اسلام است. وی با بیان اینکه ریشه بیماری های ویروسی و ژنتیکی متفاوت است ، گفت: “همه انسانها دارای ژن معیوب هستند ، به عنوان مثال ، گاهی اوقات افراد هنگام مصرف داروهای خاص به افراد واکنش نشان می دهند یا افراد به این داروها حساسیت دارند. به برخی از غذاها ، نشان دهنده مشکلات ژنتیکی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ، گاهی اوقات افراد دارای اختلالات حاد ژنتیکی هستند که باعث بیماری های نادر مانند “دوشن” (دیستروفی عضلانی) ، “گالاکتوزومی” ، “SMA” (آتروفی عضلانی نخاع) می شوند. این موارد غیرمعمول هستند زیرا از هر 2 هزار نفر افراد می توانند به دلیل مشکلات ژنتیکی از این بیماری رنج ببرند و ما می توانیم بر اساس روش های علمی فرض کنیم که یک یا هر دو والدین دارای ژن بیماری هستند.

هوشمند با اشاره به اینکه چند بیماری چند عاملی هستند ، توضیح داد: “این بیماری ها ژنتیکی هستند اما محیط نیز در بروز آنها نقش دارد که باعث بیماری در افراد می شود.” به عنوان مثال می توان به دیابت ، سرطان ، آلزایمر ، ام اس و فشار خون بالا اشاره کرد و اگرچه فرد دارای یک عامل ژنتیکی است ، اما اگر عامل محیطی را از بین ببریم ، احتمال ابتلای فرد به این بیماری ها وجود ندارد.

این محقق در زمینه ژنتیک مولکولی برخی بیماری های با منشا محیطی را توصیف کرد و خاطرنشان کرد: از جمله این نوع بیماری ها بیماری های ویروسی مانند کرونا ، ایزر و ابولا است. این بیماری ها به ژن افراد بستگی ندارد و همه از این بیماری ها رنج می برند و هر فرد واکنش متفاوتی به ویروس نشان می دهد.

نقش ژنتیک در بیماری عروق ویروس کرونا قلب

هوشمند با اشاره به نقش ژن ها در ایجاد بیماری های ویروسی مانند بیماری عروق ویروس کرونا گفت: اکنون ژن هایی شناسایی شده اند که نشان می دهد اگر ژنی جهش داشته باشد ، پاسخ به ویروس متفاوت خواهد بود ، به همین دلیل افراد در یک خانواده بسیار بد است دیگران به دلیل سرماخوردگی به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا می شوند یا برخی با یک هفته مرخصی بهبود می یابند.

وی افزود: این واکنش های مختلف به دلیل ساختارهای مختلف ژنتیکی و مقاومت بدن شما در برابر ویروس است ، به همین دلیل داروهای تجویز شده برای این بیماری اثرات مختلفی در افراد مختلف دارد.

دانشمند برجسته جهان اسلام افزود: به عنوان مثال دارویی که برای درمان افسردگی تجویز می شود برای برخی از افراد در درمان این بیماری موثر است ، اثرات لازم را برای دیگران ندارد و 2 تا 3 درصد می تواند می میرند زیرا این دارو منشا ژنتیکی دارد.

وی تأکید کرد: وجود چنین شواهدی به این معنا نیست که فردی به بیماری ژنتیکی مبتلا است ، بلکه دارای ژن های معیوب است ؛ به همین دلیل است که علم جدید فنو ژنتیک ، براساس ساختار ژنتیکی افراد ، داروهایی را تجویز می کند و این رویکرد همچنین می تواند در ایران انجام شود.

هوشمند گفت: شیوع بیماری ویروس کرونا قلب در همه کشورها یکسان است و بیشتر افراد به این بیماری آلوده شده اند و آزمایشات نشان می دهد که این ویروس یک ویروس هوشمند است و قبل از اقدام در منطقه است. برای عبور ، او خودش را تغییر می دهد.

به گفته وی ، در مورد ویروس کرونا انگلیس ، شدت آن افزایش یافت. اما نرخ هند میزان مرگ و میر را افزایش داده است ، و این نشانه تغییر رفتار ویروس است که آن را خطرناک کرده است. زیرا برخورد با آن دشوارتر شده است.

عصر بیماری های ژنتیکی یا ویروسی

عضو هیئت علمی انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی در پاسخ به این س whetherال که آیا ما دوران بیماری های ژنتیکی را کنار گذاشته و وارد دوران بیماری های ویروسی شده ایم ، تأکید کرده است که این گفته درست نیست و کاملاً درست است اشتباه: اگر ژن معیوبی در بدن فرد وجود داشته باشد ، نمی توان آن ژن را تخلیه کرد.

وی ادامه داد: برای درمان بیماری های ژنتیکی SMA ، دارویی با قیمت 2 میلیون و 100 هزار دلار ارائه شده است و با این دارو بیماری از بین نرفته است ، در حالی که قوانین معرفی شده است تا متوقف شود این رویکرد بیماریهای ژنتیکی را افزایش می دهد “.

هوشمند تاکید کرد: دوره بیماری های ژنتیکی به پایان نرسیده است ، به خصوص با ازدواج های فامیلی که در ایران اتفاق می افتد و وجود ژن های معیوب ، این بیماری ها وجود دارد.

وی با اشاره به ارتقا اطلاعات و توجه مردم به راه های جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، گفت: “امروزه افراد کمی هستند که اصطلاح PCR را که با فرهنگ و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا ایجاد شده است ، نمی دانند.”

انتهای پیام

علائم بیماری سرخک

مرحله اول: از زمان ابتلا به ویروس سرخک تا شروع علائم بیماری14 روز به طول می انجامد.

مرحله دوم: در دو روز اول(علائم اولیه)

  • سرفه خشک
  • التهاب و سرخی چشم
  • تب
  • خستگى
  • آب ريزش از بينى
  • نقاط كوپليك در مخاط داخل دهان



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.