فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

به خبرنامه جامع تخصصی گردشگری جهان خوش آمدید.

فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

۲۱۵ بازديد

فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست https://majale-rooz.ir/2021/03/فقدان-آغوش-مادر-برای-نوزاد-خطرناکتر-از/ مجله روز Tue, 16 Mar 2021 21:14:02 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/03/فقدان-آغوش-مادر-برای-نوزاد-خطرناکتر-از/ سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده است نوزادانی که توسط مادرشان نوازش نمی شوند 65 برابر بیشتر در اثر ویروس کرون می میرند و این سازمان نسبت به مقررات سختگیرانه در مورد نوزادان هشدار می دهد. به گزارش مجله روز ، سازمان بهداشت جهانی از کادر پزشکی خواست که اجازه تماس فیزیکی بین مادر و …

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده است نوزادانی که توسط مادرشان نوازش نمی شوند 65 برابر بیشتر در اثر ویروس کرون می میرند و این سازمان نسبت به مقررات سختگیرانه در مورد نوزادان هشدار می دهد.

به گزارش مجله روز ، سازمان بهداشت جهانی از کادر پزشکی خواست که اجازه تماس فیزیکی بین مادر و نوزاد را که برای کودک حیاتی است ، بگذارند.

در حالی که تماس جسمی برای نوزادان بسیار مهم است ، در آغوش گرفتن و نوازش آنها توسط والدین از ترس بیماری عروق ویروس کرونا قلب در بسیاری از کشورها مانند گذشته نیست.

سازمان بهداشت جهانی تأکید می کند که تأثیر مثبت آغوش و نوازش مادر در رشد کودک از نظر پزشکی بسیار بیشتر از خطر بیماری کرون است.

متخصصان بهداشت جهانی می گویند بیماری Covid-19 مراقبت از نوزادان نارس و بیمار را به شدت تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از آنها غیر منطقی از مادرانشان جدا شده و در معرض خطر مرگ یا بیماری جسمی طولانی مدت قرار دارند.

دو مطالعه جدید ، به نقل از سازمان بهداشت جهانی ، نشان می دهد که هزاران پرسنل شاغل در بخش نوزادان به مادران مظنون به ویروس کرونا اجازه نمی دهند که با نوزادان و تقریباً یک چهارم از مردم پوست به پوست داشته باشند. شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که اجازه شیر دادن ندارند.

مطالعات نشان می دهد: با این وجود حضور مادر و نوزاد در کنار هم و تماس فیزیکی آنها می تواند جان بیش از 125000 نفر را نجات دهد.

به گفته کارشناسان WHO ، نوزادان تازه متولد شده در سراسر جهان حق برقراری ارتباط با والدین خود را دارند و به دلیل اپیدمی کوید -19 نباید این حق را نادیده گرفت.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند این اقدام دهه ها پیشرفت در کاهش مرگ و میر کودکان را به خطر می اندازد.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: “مادران باید پس از تولد ، در آغوش گرفتن ، شیردهی و تماس پوست با پوست با کودک خود در یک اتاق باشند.” حتی وقتی آلوده شده یا مشکوک به ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام

مراقبت از نوزاد پس از تولد

WHO (سازمان بهداشت جهانی) توصیه می کند که زنان تا ۲۴ ساعت پس از زایمان، نباید از بیمارستان مرخص شوند. صرف نظر از محل تولد، یک نفر باید در طی ۲۴ ساعت اول، در کنار مادر و نوزاد باشد تا وجود هر گونه مشکل در مادر یا فرزندش را گزارش کند و بعبارت دیگر مراقب آن دو باشد. بسیاری از عوارض و مشکلات، در ۲۴ ساعت پس از زایمان ممکن است رخ دهند.

اگر زایمان در خانه انجام شود، مهم است که مادر و نوزاد در اسرع وقت معاینه پس از زایمان را انجام دهند که ترجیحاً باید ظرف ۲۴ ساعت پس از تولد صورت گیرد. اگر زایمان در یک مرکز درمانی صورت پذیرد، مادر و نوزاد باید قبل از ترخیص، معاینه بعد از زایمان را دریافت کنند.

مراقبت نوزاد تازه متولد شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.