راه‌های پیشگیری از ناباروری مردان / نقش کرونا در ناباروری

به خبرنامه جامع تخصصی گردشگری جهان خوش آمدید.

راه‌های پیشگیری از ناباروری مردان / نقش کرونا در ناباروری

۱۹۸ بازديد

راه‌های پیشگیری از ناباروری مردان / نقش کرونا در ناباروری https://majalehirani.ir/2021/راه‌های-پیشگیری-از-ناباروری-مردان-نق/ مجله ایرانی Tue, 16 Feb 2021 05:25:30 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/راه‌های-پیشگیری-از-ناباروری-مردان-نق/ با تشریح عوامل موثر بر ناباروری مردان و ارائه توصیه هایی برای پیشگیری ، یکی از اعضای هیئت علمی در پژوهشگاه رویان از نقش عفونت کووید 19 در ناباروری مردان خبر داد. دکتر. فارمرز فوری ، متخصص ارولوژی ، همزمان با هفته سلامت مردان در مصاحبه با مجله ایرانی. وی با اشاره به وضعیت ناباروری …

با تشریح عوامل موثر بر ناباروری مردان و ارائه توصیه هایی برای پیشگیری ، یکی از اعضای هیئت علمی در پژوهشگاه رویان از نقش عفونت کووید 19 در ناباروری مردان خبر داد.

دکتر. فارمرز فوری ، متخصص ارولوژی ، همزمان با هفته سلامت مردان در مصاحبه با مجله ایرانی. وی با اشاره به وضعیت ناباروری در کشور گفت: هر ساله از هر هشت زوجی که اقدام به بارداری می کنند ، یک نفر نمی تواند باردار باشد؟ به خصوص امروزه سن ازدواج افزایش یافته و باروری کاهش یافته است.

کاهش باروری با افزایش سن در مردان

وی گفت: “اوج سن باروری 25 سال است.” “هرچه پیرتر می شوید ، احتمال بارداری شما به تدریج کاهش می یابد ؛ همچنین بر خلاف تصور عمومی که برای باروری مردان محدودیت سنی وجود ندارد ؛ مردان حتی پس از 40 سالگی نیز سن دارند. در اسپرم اختلال و ضعف وجود دارد.

بیماری های م affectثر بر باروری مردان و توصیه هایی برای پیشگیری

در مورد بیماری های م affectثر بر باروری مردان ، دکتر فرهی تصریح کرد: برخی بیماری ها مانند پایین آمدن زیر یک یا هر دو بیضه با تولد پسران همراه است. در چنین مواردی والدین باید به محض اطلاع از موضوع به پزشک مراجعه کنند تا در صورت لزوم جراحی انجام شود. این جراحی معمولاً بین یک تا دو سالگی انجام می شود ، زیرا در صورت کمبود یک بیضه ممکن است باروری تهدید شود.

وی گفت ، عامل بعدی موثر در ناباروری مردان وجود بستگان درجه یک و سابقه ناباروری در درمان است.

فوری سن بلوغ را در مردان متفاوت بیان کرد و گفت: سن بلوغ در مردان از 17-16 سالگی تا 25 سالگی متفاوت است. در این راستا ، اگر خصوصیات جوانی در زمان مناسب نیاید ، به خانواده ها توصیه می شود. و مردانه به نظر نرسید ، این به معنی تاخیر در بلوغ است و … یک متخصص باید مراجعه کند.

متخصص ارولوژی واریکوسل را به عنوان بعدی موثرترین بیماری در ناباروری مردان توصیف و ادامه داد: این بیماری به صورت گسترش رگهای واریسی و رگهای اطراف بیضه ها ، معمولاً در سمت چپ رخ می دهد. واریس بیضه مانند رگهای واریسی است. در رگهای واریسی ، شریان پا متورم است و اندازه آن برای بیشتر نوجوانان شناخته شده است. بنابراین ، واریکوسل بیضه توسط خود نوجوان یا خودش قابل تشخیص و تجسم است. در این حالت مراجعه به متخصص توصیه می شود.

وی گفت: واریکوسل یک بیماری شایع است. “ممکن است تا 15 درصد از مردان بدون درد دارای رگهای وریدی بیضه یا گشاد شدن شریانی در اطراف بیضه باشند. آنها همچنین می توانند به راحتی پدر شوند و ممکن است تا پایان عمر از واریکوسل خود آگاه نباشند. متأسفانه ، در گروهی از مردان مبتلا به اختلالات باروری که به مراکز ناباروری مراجعه می کنند ، شیوع بیماری به 40٪ افزایش می یابد. واریکوسل همچنین با آسیب رساندن به تولید اسپرم می تواند باعث ناباروری شود.

عوامل اکتسابی م affectثر بر ناباروری مردان

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان برخی از عوامل اکتسابی را در ناباروری مردان م consideredثر دانست و اظهار داشت: این یک سری عوامل اکتسابی است و هیچ ارتباطی با ژن ها یا بیماری فرد در بدو تولد ندارد. عواملی که در سیگار کشیدن ، مصرف الکل ، چاقی و محیط های گرم مانند نانوایی ها یا کارواش کار می کنند ، می توانند شرایط را بدتر کنند ، به این معنی که این عوامل ضعف اسپرم را افزایش می دهند.

عضو جراحی دستگاه ادراری ، ضعف اسپرم گفت: “ضعف اسپرم به این معنی نیست که فرد از نظر جنسی ضعیف است.”

تأثیر تاج بر ناباروری مردان

وی با اشاره به سایر عوامل اکتسابی م affectثر در ناباروری مردان که با مراقبت بیشتر می توان از بروز آنها جلوگیری کرد ، اظهار داشت: عفونت ها و تولید مثل سیستم تولید مثل از عوامل م effectiveثر هستند که با مراقبت و بهداشت می توان از آنها پیشگیری کرد.

فراهی با اشاره به عفونت کووید 19 به عنوان یک عامل جدید موثر بر ناباروری مردان ، گفت: عفونت کرونا مورد جدیدی است که طی یک سال گذشته با آن روبرو بوده ایم ؛ برخلاف سایر عفونت های دستگاه تناسلی ، که مراقبت می شود و تا حد زیادی قابل پیشگیری است از طریق استفاده از کاندوم ، ویروس Kovid-19 دستگاه تنفسی ، معمولاً ریه ها را آلوده می کند ، اما همچنین می تواند بیضه ها را آلوده کرده و سیستم ایمنی بدن را برای تولید اسپرم مختل کند.

وی توصیه کرد: “به کسانی که بر بیماری عروق بیماری کرونا قلب غلبه کرده اند ، توصیه می شود که تولید اسپرم خود را برای مدت طولانی کنترل کنند زیرا روند بیماری ناشناخته است. همانطور که گاهی اوقات در درصد بالایی از این بیماران مشاهده می شود ، گلبول های سفید خون بسیار در انزال افزایش یافته است.

فراهی ویروس زگیل تناسلی (HPV) را به عنوان عفونت بعدی که بر باروری مردان تأثیر می گذارد ، معرفی کرد ، که بدون شک قابل پیشگیری است.

زوجین درمان ناباروری را با مردان آغاز کنید

در قسمت آخر ، یک عضو هیئت علمی در پژوهشگاه رویان توصیه کرد: در درمان ناباروری مفاصل ، ابتدا باید معاینه با مرد آغاز شود ، زیرا با برخی از س questionsالات ، معاینه فیزیکی و آزمایشات ، تشخیص معمولاً مشخص می شود. با این حال ، زنان نیاز به معاینه دقیق تر ، سونوگرافی و عکس های رنگی از لوله رحمی دارند.

وی گفت: “متأسفانه ، با وجود پیشرفت های علمی ، هنوز بسیاری از نارسایی های ناشناخته اسپرم و غیره وجود دارد که هنوز به دلیل توانایی شناسایی و درمان شناخته شده نیستند” ، وی با بیان اینکه پدر است ، اما با لقاح مصنوعی ، است. پزشک معالج موظف است شانس موفقیت در لقاح مصنوعی را با کمک جراحی برای بهبود کیفیت اسپرم با دارو یا حتی در صورت لزوم افزایش دهد.

به گزارش مجله ایرانی ، دکتر فرمرز فوری ، که در پنجمین کنگره ملی بهداشت با موضوع “نقش مردان در زوجین نابارور” سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر این ، وی ضمن بیان اهمیت کیفیت اسپرم در باروری زوجین اظهار داشت: باید توجه داشت که ژن پدر موجود در سر اسپرم 50٪ از ژن های جنین را تشکیل می دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که ژن پدر نیز در تشکیل جفت نقشی دارد. بنابراین ، کیفیت اسپرم در موفقیت باروری و همچنین در لقاح مصنوعی و سلامت کودک آینده بسیار مهم است.

قابل ذکر است که امسال پنجمین کنگره سلامت مردان به طور مجازی از چهارشنبه 20 فوریه تا شنبه 2 مارس برگزار می شود. علاوه بر این ، کارت پذیرش عمومی برای عضویت در پنل کنگره از طریق لینک https://vc1.vums.ac.ir/salamat ارائه می شود.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.