رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

به خبرنامه جامع تخصصی گردشگری جهان خوش آمدید.

رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

۲۰۵ بازديد

رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا https://majale-rooz.ir/2021/01/رساله-حراج-اعتبار-علمی-در-پاندمی-کرونا/ مجله روز Sun, 17 Jan 2021 15:05:44 0000 عمومی https://majale-rooz.ir/2021/01/رساله-حراج-اعتبار-علمی-در-پاندمی-کرونا/ مقدمهمن به طور خلاصه می نویسم ، افراد در حال حاضر در بسیاری از موضوعات درگیر هستند ، بنابراین خستگی کم است و شاید خواندن متن های طولانی برای مردم در اولویت نیست. من این یادداشت را در مقدمه و نه در کتاب زیر ارائه می کنم ، که حاوی یک نکته مهم نیست بلکه …

مقدمه
من به طور خلاصه می نویسم ، افراد در حال حاضر در بسیاری از موضوعات درگیر هستند ، بنابراین خستگی کم است و شاید خواندن متن های طولانی برای مردم در اولویت نیست. من این یادداشت را در مقدمه و نه در کتاب زیر ارائه می کنم ، که حاوی یک نکته مهم نیست بلکه در یک جهت است. حذف عناوین فصل تاثیری در اصالت و طول متن نخواهد داشت.
کتاب اول: مقدمه ای بر اعتبار علمی
شاید جالب باشد که بدانید چرا من عنوان را با این عنوان و ابتدای متن خود با عبارت “اعتبار علمی” شروع کردم. پس از سی سال حضور در دانشگاه اندی ، به این نتیجه رسیده ام که ابروهای علمی به دست آمده نباید با سهل انگاری یا در ازای پول و ثروت ، قدرت و شهرت فروخته شوند و کمیت اصلاً اهمیتی ندارد. البته در طول این سالها ، من افراد زیادی را دیده ام که به راحتی و در طی چند ثانیه حتی در جلسات حیاتی ، چه رسد به جلسات حساس ، نتایج چند سال تلاش و تحقیق را با معرفی دستورات صندلی و معرفی ضریب جدید. ! صد در صد در جهت مورد نظر آقای ریز اصلاح شد. به عنوان مثال ، طبق بررسی ها ، ما باید به تبریز می رفتیم.
کتاب دوم: حکایت ها در اعتبار علمی
سالها پیش ، در طول تحصیلات من در ایالات متحده در دهه 1980 ، اشتباه نمی کنم ، آنها یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه نوادا را کشف کردند که برای رسانه های جمعی اعدادی درست می کرد و مبالغ زیادی می گرفت. پول از آکادمی علوم آمریکا برای این تحقیق نادرست این روزها عناوین زیادی در اخبار و رسانه های آمریکا منتشر شد و سپس بسیاری از محققان از همه علوم شناسایی و بودجه های تحقیق حذف شدند. در همان روزها ، مربی چینی-آمریکایی من ، که به او پدر نوآوری نیز می گفتند ، با من تماس گرفت و گفت: “بیایید صحبت کنیم.” من همچنین به عنوان یک معلم کار می کردم و این زمانی بود که روی آزمایشات ساختار کار می کردم و داده ها را جمع آوری می کردم. وی گفت: “نظر شما در مورد این رسوایی چیست؟” گفتم شرم آور است استاد. وی گفت: “اگر شما در جای خود بودید و نتایجی كه در تلاش بودید و درو می كردید صحیح نبود و این باعث كاهش حقوق ماهانه شما می شد ، آن وقت چه می كردید؟” من خدمات خود را به معلم ارائه دادم. قبل از آمدن به آمریکا ، پدر مرحومم به من گفت که به یاد داشته باش که خدا به ما اجازه نداد که مرتکب اشتباه شویم ، بنابراین او ضامن خوبی برای این جمله است. بنابراین ، هر وقت شرایط دشواری پیش آمد نگران نباشید و اطمینان حاصل کنید که خالق و پروردگار جهان آن را تضمین می کند. وقتی این حرف را زدم ، او آهی کشید و فکر می کنم اشک در چشمانش حلقه زده بود و او به من گفت ، نیازی نیست من را به یاد بیاوری ، اما به یاد داشته باش که در مورد من ، شأن و ابروهای یک دانشمند برای فروش نیست ، چیزهای دیگر بسیار خوب و شر به نتایج بستگی دارد. وی ادامه داد ، به یاد داشته باشید که نتایج بی ربط در تحقیقات نیز نتیجه بسیار ارزشمندی است ، این نشان می دهد که ما باید کار و روش های خود را بهبود ببخشیم ، من امشب خوب می خوابم ، به نامه های خود بروید! من هرگز آن را فراموش نکرده ام و در تمام نوشته ها ، تحقیقات و برخوردهایم تا به امروز ، همیشه مشاهده کرده ام که گاهی برای خیلی ها سخت و گران به نظر می رسید. در حقیقت ، لیاقتی که خداوند به انسان عطا می کند ، به نوعی «تصدیق و تشدید» بار تعالی است و از نور تابش برگزیدگان او ناشی می شود ، چگونه می توان آن را به راحتی حراج کرد؟
کتاب 3: تاج و حراج اعتبار علمی
متأسفانه ، و بسیار متاسفانه ، نگاهی کوتاه به مسئله تاج در کشور ما نشان می دهد که برخی از پزشکان که قبل از تاج خود کمی “مارک” داشتند ، به سادگی گم و خراب شده و این اعتبار الهی را به رایگان فروختند. ؟ آنها هر روز یک داستان اشتباه و از اعتبار علمی خود برای مردم تعریف می کردند ، گویی در آن روزها برای کاری دور هم جمع شده بودند. آنها چه داستان هایی را اختراع کردند ، گفتند و به هموطنان نگران و درمانده خود تغذیه کردند! بر اساس تغییرات زیست محیطی در کشور ، یک روز آنها گفتند ماسک ندارند ، یک روز گفتند که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ، یک روز گفتند قرنطینه متعلق به دوران شیپور است ، یک روز گفتند چرا شما در قرنطینه هستید ، یک روز آنها گفتند که من پاداش و دیه می دهم و یک روز آنها گفتند ویروس جدید انگلیسی ماههاست که ما رد صلاحیت شده ایم ، یک روز گفتند فقط واکسن های ایرانی ، روز دیگر گفتند که فقط از خرید در خارج از کشور ، یکی گفت که برخی از افراد نزدیک در زمینه مدیریت واسطه های واکسن خارجی هستند و گزارش شده است که این یک شرکت واکسن داخلی است. این کار تا جایی آغاز شد که مرگ هموطنان ما روزانه به 6 نفر رسید و آنها هنوز تسلیم نشده اند. برخی حتی این روزها به شدت به دنبال موج جدید یا ایجاد فضای مورد نیاز برای شروع امواج خروشان جدید هستند و اگر نوع جهش یافته نبود ، نه جامائیکایی بود و نه خانگی ، بنابراین فقط مرحله تا پایان کار ادامه می یافت. ناوبری ، خدای نکرده! این دلسوزان عزیز همچنین نگران ماههای اردیبهشت و خرداد سال آینده ملت هستند ، خداوند متعال! آنها اطاعت و كاهش بیماری توسط مردم را به حساب خودشان نسبت می دهند و این را به واقعیت قاتل بودن افراد نسبت می دهند ، در حالی كه در طول سال گذشته آنها كاری انجام نداده اند جز مشاهده و گزارش از وقایع حیاط تاج و فقط ابراز نگرانی کرده اند پاییز و زمستان نگران بودند! آنها مدیریت نگرانی را به خوبی اجرا می کنند و آن را مطابق با اعتبار علمی خود می دانند. آنها در زخمهای ابریشم مردم شور بودند و مشخص شد که این افراد اهل منطقه زال نبوده و طوس و ریسی و اکبری برای این رشته نیستند ، اعتبار آنها از جهت الهی نیست و احتمالاً از آنها کمک می گیرند. در طرف مقابل اگر فردی کمی توجه کند ، به وضوح می بیند که خداوند با سلب اعتماد به نفس و اعتبار به زبان خود ، با چه زیبایی و خردی تضمین عالی خود را داده است. الله اکبر
کتاب چهارم: چشم انداز الهی درباره اعتبار و کرامت
چند وقت پیش ، نظرات زیر راجع به اخبار انگلیسی درباره کنترل ویروس در خبرهای یکی از سایت ها خواندم ، خدای ناکرده! تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُ مَنْ تَشَاءُ
کتاب پنجم: حقیقت در مورد اعتبار علمی
کجایند آن پزشکان و دانشمندان تدارکات مارک ما که برای خرید واکسن های خارجی کشته شدند و اکنون به اصرار مقام معظم رهبری ، همه ناگهان با آن مخالفت می کنند! اگر در آن زمان واقعاً بر اساس علم پزشکی و یک تحقیق صحیح و ناب خریدی در خارج از کشور انجام داده بودید ، باز هم اصرار کنید ، مطمئنم که خواهید شنید! چرا که نه! نه ، موضوع چیز دیگری است ، شاید آنچه مشاور محترم وزارت بهداشت گفت درست باشد ، آن را بخرید!
کتاب ششم: ابهامات جدی در اعتبار علمی درمان ها
عجیب است که شش یادداشت در یادداشت های قبلی من وجود داشته باشد اینجا من در مورد واکسن اشاره کردم ، هنوز هیچ کس در داخل به آن پاسخ نداده است ، که مهمترین اصل برای ضربه زدن یا عدم ضربه و نوع واکسنی است که انتخاب می کنید. اما در مورد انتخاب یک نمایش ملی یا خارجی ، یک شرکت آمریکایی یا انگلیسی و … بحث های زیادی وجود دارد. آیا اخیراً توسط نیویورک تایمز در ایالات متحده به چالش کشیده شده اید؟ اینجا
بسیاری از مردم فکر می کنند که این معلم مهندسی و مدیریت بحران و حتی یک دکتر از آنها س questionsالات ساده ای نمی پرسد! آنها پاسخ را مطرح می کنند و می دانند ، اما متأسفانه حتی تولیدکنندگان واکسن نیز جواب درست را نمی دانند و به مردم نگفته اند. ممکن است خوب نباشد که پاسخ خود را از داخل و خارج بدانید. چند روز پیش ، در اخبار جهان به صورت کاملا محدود اعلام شد که واکسن 90٪ چینی فقط 73٪ است و امروز ، طبق مطالعات بالینی ، برزیلی ها اعلام کردند که فقط 4.050٪ م effectiveثر است؟ بقیه واکسن ها نیز کمی بیشتر یا کمتر هستند. دیروز ، در اخبار خارجی ، حتی در یک جمله ، دیدم که فقط افرادی که واکسن می زنند ناقل می شوند ، که ذکر کردم. و از همه مهمتر ، گزارش هایی وجود دارد که بسیار قابل توجه است و بسیاری از کشورهایی که واکسینه سازی را شروع کرده اند پس از مدتی نسخه های جدیدی از ویروس پیدا کرده اند ، از جمله ایالات متحده با ویروس جهش یافته 20C. -U ، انگلستان با نوع VUI-202012/01 ، آفریقای جنوبی با نوع 501.V2 و نیجریه با نوع P681H و بسیاری دیگر به شکل همان ویروس جهش یافته که به عقیده برخی ناشی از واکسیناسیون است این جهش ها اینجا البته برای نتیجه گیری قطعی در مورد این موضوع خیلی زود است.
کتاب 7: مهندسی اعتبار سنجی واکسن
بله ، من مهندس هستم اما کلاسهای مدیریت ریسک و بحران و بحران را نیز می خوانم که اصول بسیار مشترکی دارند. وقتی پزشکان ما علاقه ای به باز کردن داستان ندارند ، بخشش یا نادیده گرفتن هستند و بیشتر نگران مارک واکسن و خرید آن نیستند ، من باید اقدام کنم و آنها را برای مردم کشورم ، برای من و برای خانواده ام و برای خواهران و برادرانم. حداقل ، توضیحات علمی را به ما بگویید و اینکه این واکسن ها درست قبل از دادن یا ندادن به ما چه خواهند کرد. شاید ملاک فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به برخی از این س humالات فروتنانه و مشابه بود.
کتاب 8: مراقبت از حفظ اعتبار علمی
تاج ، با یا بدون واکسن ، داخلی یا خارجی ، خارجی به یک نام داخلی یا داخلی برای دیگری. البته امیدوارم که بدون واکسن ، به لطف خداوند متعال ، روزی مانند سایر بیماری ها کنترل شود ، اما امیدوارم این درس برای همه دانشمندان در رأس باشد و عنان مجبور باشد سال ها تحقیق را تحمل کند. ، تدریس و کسب دانش. به من اجازه دهید تا مراقبت های ویژه ای از قلب و روح خود به مقبره خالق احد انجام دهم و این نعمت خدا را فقط به سعادت قوم خود اختصاص دهم ، خصوصاً در رابطه با زندگی مردم. ما به عنوان یک پزشک ، مهندس یا پژوهشگر نباید آنچنان تحت شرایط محیطی قرار بگیریم که جریان باد مسیر ابروهای علمی ما را تعیین کند. بیایید با مردم خود صادق باشیم و حقیقت را بگوییم ، حتی اگر فکر می کنیم نمی توانیم چیزی بگوییم ، حداقل برای گول زدن خواهران و برادرانمان ، دستور “پروفسور هنری لیو” را بخاطر بسپارید ، بسیاری از موارد خوب و بد به شما بستگی دارد نتایج.
به یاد داشته باشید ، ما ممکن است بعد از این دوره بسیار ثروتمند و مشهور باشیم و حتی بیشتر به خود توجه کنیم ، اما در مقابل اعتماد و اعتقاد مردم و نگاه دردناک آنها در چهره ، اعتبار علمی خود را از دست می دهیم و اعتبار خود را به حراج می گذاریم. . ما نمی توانیم زمان را با هیچ ثروتی جایگزین و پوشش دهیم.
کتاب 9: محل اعتبار علمی خاص
من یک همکار از دانشمندی دارم که در طول سی سال همکاری ام چیزهای زیادی از او آموخته ام. در این حالت ، آنها یک مثال خردمندانه ، موضوع سفارش خود آوردند: آیا پرندگان را ندیده اید که در گل و لای بپیچند و گل بر سر و صورت آنها بیفتد؟ آنها مقصر هستند ، در عوض در بهشت ​​، هیچ کس نمی تواند این کار را با آنها انجام دهد ، یعنی آنها را خاک بریزد!
و درود بر او که از راهنما پیروی می کند

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.