۳۰ اسفند خورشید به اعتدال بهاری می‌رسد

به خبرنامه جامع تخصصی گردشگری جهان خوش آمدید.

۳۰ اسفند خورشید به اعتدال بهاری می‌رسد

۲۰۷ بازديد

۳۰ اسفند خورشید به اعتدال بهاری می‌رسد https://majalehirani.ir/2021/۳۰-اسفند-خورشید-به-اعتدال-بهاری-می‌رس/ مجله ایرانی Thu, 18 Mar 2021 04:59:20 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/۳۰-اسفند-خورشید-به-اعتدال-بهاری-می‌رس/ مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد: شنبه 21 مارس 2017 ، ساعت 13:07 ، مرکز خورشید به اعتدال خورشید می رسد و روز بعد آغاز سال نو خورشیدی است. مهندس مسعود عتیقی ، مدیر انجمن نجوم آماتور ایران ، در مصاحبه با مجله ایرانی وی گفت: سال 1399 پشت سر ما است و با …

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد: شنبه 21 مارس 2017 ، ساعت 13:07 ، مرکز خورشید به اعتدال خورشید می رسد و روز بعد آغاز سال نو خورشیدی است.

مهندس مسعود عتیقی ، مدیر انجمن نجوم آماتور ایران ، در مصاحبه با مجله ایرانی وی گفت: سال 1399 پشت سر ما است و با توجه به اینکه لحظه تحویل سال نو بعد از ساعت 12 ظهر روز 366 امین سال 1399 (20 مارس) که یک سال کبیسه است (روز 30 مارس) ، اکنون به استقبال می رویم .

وی ادامه داد: همانطور که مرکز منظومه شمسی دو بار با نقطه اعتدال دهانی همزمان می شود ، یک سال خورشیدی ایجاد می شود و روز شنبه 21 مارس 2017 ساعت 13:07 ، مرکز خورشید به اعتدال همسر می رسد ، روز بعد ، ابتدای سال این خورشیدی جدید خواهد بود.

به گفته این محقق نجومی ، علاوه بر جهش چهار ساله ، در دوره های 29 ، 33 و 37 ، در تقویم ایران نیز یک جهش پنج ساله وجود دارد که آن را به یکی از دقیق ترین گاه شماری ها تبدیل کرده است. در حالی که پرش ها در تقویم های مختلف ذخیره می شوند ، روشی که این پرش ها دقت هر تقویم را تعیین می کند.

آتیکی توضیح داد: در توضیح اعتدال بهاری می توان گفت علی رغم اینکه زمین به دور خورشید می چرخد ​​اما از نظر ناظر زمین به نظر می رسد خورشید روی آسمان و بین تصاویر است . 12 زودیاک منطقه را تغییر داده و یک دایره بزرگ به نام زودیاک تشکیل می دهد.

مدیر انجمن نجوم آماتور گفت: از طرف دیگر ، با گسترش استوا زمین تا بی نهایت و کشیدن آن بر روی کره آسمان ، یک دایره بزرگ دیگر بدست می آید که “ظهر” را استوا یا میانگین آسمان می نامند “. . از آنجا که زودیاک و استوا تقریباً 23.5 درجه از یکدیگر فاصله دارند ، این دو دایره بزرگ در دو نقطه تلاقی می کنند و “اعتدال” نامیده می شوند ، یکی “اعتدال بهاری” و دیگری “اعتدال پاییزی”. موقعیت سال ، طول روز و شب برابر است.

در سال 1400 ، برای قرن جدید آماده شوید

آتیکی ادامه داد: اگرچه برخی فقط به سالهای آغاز شده با شماره 13 به عنوان قرن چهاردهم خورشیدی اشاره می کنند. اما پایه ها همیشه ثابت هستند. لازم به ذکر است که تقویم خورشیدی فعلی فقط مربوط به یکی دو قرن اخیر نیست بلکه نتیجه تلاش ستاره شناسان مشهور ایرانی در قرون گذشته است که برای تهیه این تقویم بسیار تلاش کرده اند و باید ارزشهای علمی اندیشمندان این سرزمین؛ برای حفظ دقت در ثبت تاریخ وقایع ، یکی از این عوامل ثبت قرن یا قرن وقوع آن است ، باید در رابطه با قراردادها در نظر گرفته شود ، نه با سلیقه یا برخوردهای شخصی. مصمم در این منطقه تا کنون.

وی یادآور شد: از آنجا که تقویم را نمی توان به عنوان نقطه شروع محاسبه سالهای تقویم از صفر در نظر گرفت ، و تقویم با یک سال شروع می شود ، قرنی که 100 سال است در سال 100 و 101 سال جدید به پایان می رسد. از قرن ها شروع می شود.

عتیقی گفت: بدیهی است دو رقم آخر سال آخر هر قرن همچنین نام آن قرن و قرن چهاردهم خورشیدی در سال 1400 را نشان می دهد.

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران گفت: “امید است که در سال 1399 ، با تشدید کوید -19 ، بسیاری از رویدادهای علمی ، تبلیغاتی و فرهنگی برگزار نشود ، یا حداقل امکان برگزاری حضوری آنها وجود ندارد. Th. ، در سال 1400 خورشیدی به عنوان آخرین سال قرن 14 “.” با اپیدمی های خورشیدی و تاج؛ همه انجمن ها ، مراکز و م institutionsسسات فعال می توانند برنامه ها و کنفرانس های خود را در سال آخر قرن 14 ، یعنی 1400 اجرا کنند.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.