برادرم فرهنگی بود کرونا نداشت!

به خبرنامه جامع تخصصی گردشگری جهان خوش آمدید.

برادرم فرهنگی بود کرونا نداشت!

۱۹۷ بازديد

برادرم فرهنگی بود کرونا نداشت! https://majalehirani.ir/2021/برادرم-فرهنگی-بود-کرونا-نداشت/ مجله ایرانی Sat, 13 Feb 2021 13:00:59 0000 عمومی https://majalehirani.ir/2021/برادرم-فرهنگی-بود-کرونا-نداشت/ هنوز بسیاری از مردم تاج را به عنوان یک بیماری می دانند. بنابراین ، از ابتدای بیماری ، ما به طور مداوم بر این نکات تأکید کرده و به همه هشدار داده ایم که از اصطلاح ویروس کرونا استفاده نکنند و بگوییم بیمار به دلیل عوارض ، کلاله مبتلا به بیماری Kovid-19 یا ویروس کرونا …

هنوز بسیاری از مردم تاج را به عنوان یک بیماری می دانند. بنابراین ، از ابتدای بیماری ، ما به طور مداوم بر این نکات تأکید کرده و به همه هشدار داده ایم که از اصطلاح ویروس کرونا استفاده نکنند و بگوییم بیمار به دلیل عوارض ، کلاله مبتلا به بیماری Kovid-19 یا ویروس کرونا قلب است. با این بیماری ، باعث عود روان انسان می شود.

به گزارش روزنامه مجله ایرانی ایران وی نوشت: “من از ابتدا گفتم كه مرگ برادرم به دلیل تاج غیرممكن است. آیا یك فرد فرهنگی تاج می گیرد؟” آیا متوجه شدید كه من گفتم علت مرگ وی سكته قلبی است و این همه شما به اثبات رسیده اید؟ “این سخنان برادر کسی است که در اثر سکته قلبی درگذشت ، اما پزشکان دهان گفتند که او در مورد کرونا شک دارد و البته فرصت آزمایش او را ندارد. بود و همینطور بر.

وی این سخنان را برای پزشکی که مجبور به صدور گواهی مرگ است ، تکرار می کند و این از ذهن دکتر خارج می شود: “برادر شما تا رسیدن به بیمارستان به کوید -19 مشکوک بود. ریه. او از شدت جراحت و بسته شدن درگذشت. سه عروق در قلب او. ما فرصتی برای آزمایش PCR از او نداشتیم و به سرعت به مرحله احیا رسیدیم. “همه اینها به جای سر و صدا و اصرار بر این است که تاج خیر ، شما باید به فاصله اجتماعی احترام بگذارید و از بستگان خود بخواهید تازه فوت شده برای بازرسی از قرنطینه. “

با این حال ، مرد متوقف نمی شود و کمی بیشتر می گوید که برادرم پروتکل و بهداشت شخصی را به خوبی رعایت کرده است. این نوعی توهین است. برادرم تشنج کرد. این خانواده به زودی در این مراسم شرکت می کنند و علت مرگ ناشی از حمله قلبی را به همه اعلام می کنند.

برادرزاده اخیراً درگذشته مریم گفت: “خانواده دایی من اصرار دارند که چون فکر می کنند شغل دایی من فرهنگی است ، گفتن آن زشت است. به عنوان مثال ، دیروز دایی من که تازه – تازه خبر مرگ او را شنیده بود ، با همه تماس گرفت و او گفت كه اگر شغل برادرمان نبود ، ما آن را می پذیرفتیم ، اما این یك فرهنگ بعید است كه تاج باشد. هیچ تمایزی وجود ندارد كه حتی بتوانید تاج پیدا كنید اگر آن را دنبال کنید. این یک اپیدمی است و من شرمنده نیستم که بگویم من عموی خود را کردم. کو به خاطر آن گم شد. “من خودم را در یک جامعه بزرگ قربانیان این اپیدمی می بینم ، و دلیلی برای پنهان کردن نمی یابم. “

ننگ و اختفا بیماری ویروس کرونا قلب علیرغم اینکه یک سال از شیوع آن می گذرد ، ادامه دارد و نه تنها بسیاری از مردم نمی خواهند اعتراف کنند که علت مرگ عزیزشان Kovid-19 بوده است ، بلکه بسیاری از آنها هم اکنون نیز خودداری کنید وقتی بیماری به پزشک مراجعه می کند و علائم را مشاهده می کند. همانطور که بسیاری از پزشکان می گویند ، هنوز نیمی از انرژی آنها صرف تلاش برای متقاعد کردن بیمار به بیماری عروق ویروس کرونا قلب می شود ، که این توهین نیست.

فرید اخیراً مادر خود را به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب از دست داد. وی گفت: “مادر و پدر من هر سه تاج را گرفتند.” من و پدرم بهبود یافتیم ، اما مادرم به دلیل بیماری زمینه ای زنده نماند و علت مرگ او تاج اعلام شد. مادرم به من دستور داد كه او را در دهكده اي كه در شمال ايران به دنيا آمده دفن كنم ، اما از ابتدا به ما گفتند كه اگر در آنجا تشييع جنازه كرديد ، به هيچكس نگوئيد چرا كرونا درگذشت. از آنجا که یا همه از دست شما فرار می کنند یا درمان خوبی نمی بینید ، من پذیرفتم. اما من دلیلی برای پنهان شدن در پاسخ به کسانی که تماس گرفتند و تسلیت گفتند ، ندیدم و حقیقت را می گفتم. مادرم ، مانند بسیاری دیگر در جهان ، تسلیم تاج شد. راستش را بخواهید ، این حریم خصوصی برای من واقعا آزار دهنده بود. تا آنجا که من فهمیدم ، به نظر می رسد که ما ، نسل جوان ، از این مسئله راحت تریم و خیلی راحت در مورد آن صحبت می کنیم. عمه و عموی من مدام از من می پرسیدند که مادرم تاج ندارد. “من نمی دانم که آنها نگران برگزاری مراسم در هر دو روز بودند.”

هنگامی که ضربان قلب ویروس کرونا بالا بود ، هانیا تاج گرفت. وی گفت: “تعداد کشته شدگان خیلی زیاد نبود ، اما میزان عفونت بسیار زیاد بود.” من تا وقتی دمای بدنم بالا رفت که هنوز آزمایش تاج بسیار گران بود ، این تست را انجام دادم. اما رفتارهای دور به شدت بر روان من تأثیر گذاشت. من در کار مشکلی نداشتم و آنها از من خواستند که در خانه استراحت کنم. 21 روز گذشت ، اما وقتی می خواستم به کار خود برگردم ، یکی از مدیران اجازه بازگشت به من نداد و همه را از ترس اینکه هنوز یک تاج دارم ، آگاه کرد. رفتارهای بسیار بدی را نیز در خانواده ام دیدم. “به عنوان مثال ، آنها گفتند كه شما ممكن است متوجه نشويد كه آلوده شده ايد.”

آقای احمدی چند روز پیش از بیمارستان مرخص شده است. او غیر از بیماری حرفه های دیگری برای گفتن دارد. وی پس از هیپوکسی یک هفته را در یک مرکز مراقبت های عروق ویروس کرونا گذراند: “راستش ، من الان می فهمم که چرا بسیاری از افراد بیماری خود را پنهان می کنند یا خانواده هایی دارند که نمی خواستند علت مرگ عزیزشان ، کوید را بگویند. 19 ساله بود. آنها نگرانند که عزیزانشان یا خودشان به رعایت نکردن بهداشت متهم شوند.

در بیمارستان ، همه از کنار من رد می شدند ، حتی برخی از پرستاران و کادر پزشکی گفتند که شما باید یک ویزیت و یک دوره داشته باشید و آن را بازرسی نکنید ، و اکنون کارت در اینجا کشیده شده است. صادقانه بگویم ، من برای همیشه از کادر پزشکی و تلاش هایشان سپاسگزارم و از سخنان آنها نیز خسته شدم ، اما انتظار نمی رود که این سخنان را در تخت بیمارستان بشنوید. در حالی که من واقعاً به مسائل بهداشتی اهمیت می دادم. در این مدت کمتر حرکت کردم اما به هر حال مبتلا شدم. با همه این نگاه ها ، انگار باید مقصر باشم. این نگاه اجمالی خارج از بیمارستان نیز بود. دوستانم با من تماس گرفتند تا حال من را جویا شوند. جمله اول این بود که شما نباید باور می کردید؟ آیا به دلیل شغل خود جلسه ای را از دست داده اید؟ “من می گویم شخصی که تاج گرفته است ، نه لزوما کسی که خودش آن را ندیده باشد. با تمام نظرات ، فرد می تواند از شر بیماری خلاص شود و شما طعمه عدم مشاهده دیگران می شوید.”

هادی یزدانی ، پزشکی که ماه ها تجربه کار با بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را دارد ، با اشاره به اینکه تقریباً یک سال پس از اعلام اپیدمی هنوز ترس از انگ وجود دارد ، اظهار داشت: متأسفانه هنوز کلاله ای به آن پیوسته است. یک بیماری وجود دارد و کلاله اجتماعی را پنهان می کند و بنابراین بیماری گسترش می یابد. ما با بیماری ناشناخته و مهیبی روبرو هستیم که از ابتدا باعث ترس و اضطراب عمومی شده است ، بیماری که درمان آن کاملا ناشناخته است. به یاد می آورم که در ابتدای اپیدمی ، یکی از همراهان من در یکی از کارکنان درمان بیمارستان با واکنش عجیب مدیر ساختمان خود روبرو شد. مدیر ساختمان قفل ورودی را عوض کرده بود زیرا می ترسید پزشک کل ساختمان را آلوده کند. “این واکنش ناشی از ترس و نگرانی شدید در مورد بیماری است.”

به گفته وی ، بسیاری از افراد هنوز یک سال پس از شیوع بیماری ویروس کرونا قلب به طور جدی بیماری خود را انکار می کنند و به طور جدی با پزشک بحث می کنند که علائم آنها نشانه بیماری عروق ویروس کرونا قلب نیست و در واقع وحشتناک است. زیرا این بیماری تنها زمانی قابل کنترل است که افراد آن را بپذیرند و خود را آرام کنند و به دیگران بگویند که این بیماری را دارند و فاصله اجتماعی را دنبال می کنند. بنابراین ، باید اعتماد عمومی را نسبت به آن جلب کنیم. سیستم مراقبت های بهداشتی به فرد و سیستم بهداشت و درمان به فرد اعتماد دارد تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را کنترل کنیم. پنهان کردن زنجیره انتقال بیماری امکان پذیر نیست.

وی همچنین برخی از دلایل پنهان کاری را ذکر می کند: «بخش پنهانکاری دلایل اقتصادی دارد. آن یکی از از دست دادن شغل می ترسد. می توان فردی را به عنوان مسئولیت های اجتماعی خود انجام داد و دیگران را به خطر انداخت. در چنین شرایطی بیماری را از ترس رها شدن ، طرد شدن و تنها ماندن مخفی می کند. “همه اینها فرد را به وضعیت آسیب پذیری روانشناختی می رساند و باعث می شود با وجود همه این مشکلات پنهان شود.”

وی ادامه می دهد: “به همین دلیل است که از ابتدای بیماری ما به طور مداوم بر این نکات تأکید کرده و به همه هشدار داده ایم که از اصطلاح ویروس کرونا استفاده نکنند و بگوییم بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا یا عروق ویروس کرونا است. این بیماری به این دلیل است که با عوارض همراه است. من این خانواده را می شناسم که عضو آن در اثر تاج گذاری جان خود را از دست داده است ، اما همه این فشارها منجر به خودکشی دو نفر دیگر از این خانواده شده است. “ترس از بیماری ناشناخته ، مرگ ، تنهایی و طرد شدن می تواند یک داروی خطرناک ایجاد کند. که عواقب آن گاهی جبران ناپذیر خواهد بود. “

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.